Daddy’s Day Care

Kenangan…semasa saya masih berkerja
Annual leave sokmo negatif!
Dan sekarang bila berkerja sendiri? Cuti yilek pochik…masa rehat saya ialah dalam tandas sahaja..ekeke
Tapi saya gembira, dan lebih gembira insyaAllah!

Zikry berusia 10 bulan, Mommy Iki tak sudah sudah berharap kelihatan seperti 22 tahun

—–

hari rabu minggu lepas, pengasuh iki apply leave dari menjaga iki
utk menghadiri konvo anaknya di UPM
oleh kerana cuti saya sudah -(negatif) 6 hari
*maknanya dah habis la yang…susah susahje tulis negatif bagai (hiks)
maka buat2 pening lah kepala kami memikirkan siapa yg harus menjaga iki
buat buat pening sebab haruslah sidia yang kena jaga
sebab cutinya ada lagi 3 hari belen utk tahun ni

saya tak amek gambar di pagi hari masa saya tinggalkan iki & suami
hati sebak seyh…
memanglah iki tinggal dengan ayah kandungnya sendiri
tapi ayah kandung jaga kan tak sama ngan mommy kendong jaga (hiks)

sampai di ofis, saya ada 3 sesi ngepams
pagi(9 pagi), tengahari(12tghari) dan petang(3 ptg)
dan seterusnya bersambung 2 sesi dirumah kalau acik larat & rajen

buka je beg pam yg banyak berjasa tu
nampak ada toys zikry (tu yg warna ijau tu)

cait, bila pulak si kecit ni sempat masukkan toy dia dlm beg ku neh
buat org rendu lebih kat dia je (gaa…)

tengahari saya balik rumah tapaukn nasi utk sidia
masuk je ruang tamu, saya gelak kukik2 tgk rak cd/cable suami
nak tengok rupa asalnya?
saya tau..mesti sidia tertekan tinggal sehari suntuk dengan zikry yg rajin mengemas
lalu dia rasa habis prektikellah kalau dia terbalikkan rak ini
apelah rupa rak TV saya yg semaks neh..

inilah rupa zikry yang tinggal separuh sehari suntuks dengan ayah
sangat shomels, baju biru seluar hijau florescent (bolehkah?)
takpelah yah, biru & hijau tu kan sebelah2 je dalam pensel kaler LUNA 12 batangs tu

zikry nak makan nasi juga ye
apa yang berlaku di belakang tabir blog?
saya “zikry, no..hep..”
zikry tarik tangan dia dan pandang saya tapi sekejap sajelah
tak lama lepas tu, dia kutip lagi nasi dalam polistrin tu!
dan dialog saya berulang & ulang & ulang (as expected)

saya suapkan zikry makan berlaukkan ayam goreng
tiba tiba rasa sweet sangat
saya tau, akan sampai masanya zikry besar, makan sendiri
masuk asrama, pilih baju sendiri, hangout dengan kawan kawan
berehem ehem, kahwin, join sehati berdansa dan berkeluarga sendiri
jadi saya nak utilizekan masa yang ada sepenuhnya bermanja2 dengan zikry

haih tapi…. suap zikry sorang je kah
mommy ni nak masuk kerja pukul 2 ptg taw

lepas makan tengahari dengan banyak, saya balik ke tempat bekerjaya
ups, tempat parking tidak rasmi saya sudahpun diambils
haruskah beliau parking motosikal berodanya di tempat letak kereta?

jam 5, sidia dah call beritahu yang iki dah siap pakai baju jalans
sebab janji nak ke Jusco bersama sama dari 2 minggu lepas
sampai tersilap2 tarikh aitellyu
kalau kalian kliks gambar tu
nampak jelas lah air hidungnya sebab baru lepas nangis

saya “napa abg biar dia nanges?”
sidia yang tershenta tengah bukak gate“nak buat cemane, dah dia nak nanges”
ada lobams(ala bintat2 manja je) kat mata kiri iki “abg, ada lobams ni kena apa neh?”
dia “hooo…patutlah dia nangis tadi…kekeke”
cait, sukahati je gelak..

memanglah sekali baca nampak macam saya tak bersukur suami jagakan anakanda kan?
tapi jauh di sudut hati kudus saya
memang bukan mudah menjaga zikry seorang diri
dia takkan mahu tinggal sorang, asyik mengutip dan masuk mulut, memanjats, menjerit bagai
dan penjaganya tak boleh leka/buat kerja lain
(dahla sy pesan sidia minta basuhkan baju di laundry bag seround dua)
memang bukan mudah…

and you’ve made it!
tengs laling, nah syg kasi gambar kitorang berdua yang vogeh ni buat kenanganmu

kalian, pipiku dah nampak kembang sikit
berkat breakfast, lunch, tea break, dinner & supper dengan jayanya!


4 comments

  • Qasieh

    alalalala iki somel ni,

    kalau iki tak soka duk sorang2, ehem ehem auntie sorang2 jua.. 😀

    iki dh pandai tgk kamera laaaa.. pastu wat muka ala ala innocent jek.. hiihihi

    *haha.. acik.. kan motor tu ade pat tayar.. mcm kereta jua lah kelas nye.. ahahahhaha

  • admin

    qas, iki wendu akak sesangat dah tu, cian dia kena duduk dengan ayah..
    akak la yg ajo dia buat muke inesen tu qas!

    sya,haks. sue hover risau ye.
    iki hokeh,ayah dia tak hokeh. pening pale dengan iki…ekeke

  • Kak ina

    hasben sue pun dah berenti keje buat fulltime bisnes ngan sue ye?bagus tu

    Salam Kak Ina, husband Sue masih berkerja (semasa entri ini ditulis)
    Dan sekarang dia berkerja, berkerja bersama sama Sue yang gagah..hihih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Google Lunafamily

Loading