balik perak

sebtu lepas kami pulang ke Perak
saya minta tolong si dia kemaskan beg utk balik kg
sebab sebelum tu saya dah kemas rumah
(adil dan samaratakan saya)
dan kebetulan dia di dalam bilik lagi
saya “abg, amek baju pink mommy”
saya minta tolong dengan sore lembut manja dari ruang tamu
“yang mana?”
“yang pink tu laaa”
kekonon naikkan suara sket
“sumo pink dalam lemari neh!”
“eh?”
memalu ayam la saya…“memana la bang”
dan inilah baju pink yang si dia pilih, saya lipat
masuk dalam beg balik kampung kami
*beg ni tak berkemas dari minggu lepas
(tiap2 minggu balik kg)

ini beg iki
yang pink itu ialah shawl utk menutup semasa menyusukan dia
besar beg nya ini
bila saya bawa beg ini, kak shenta hati kata saya macam Inspector Gadget
cis!

masa mommy & ayah sibuk mengemas
iki pun membanting tulang tolong kemas
*gambar di bawah di ambil lepas iki tiru saya pakai lipbalm
oh tidak..

pst- rambutnya dah pendek sket
ayahnya mesin pakai mesin rambut ayah 🙂

sebelum perjalanan, kami makan di kedai dulu
cadangnya nak breakfast
rupanya dah tersedia makanan utk lunch
jadi kami terrrrr paksa la makan..

lenguh ayah mendukung
iki duduk atas meja dendiam kunyah timun

dan carrot, dan kubis..

dan tangan sendiri..

lepas makan, sesi iki main dengan tesh

dalam kereta
kami sembang panjang2
sekejap je dah sampai perak

ini adalah gambar terakhir yang saya ambil menggunakan kamera
kerana selepas itu batterinya habis

*sibbek kalian, kalau tak…penuh entri ni dengan gambar saya..ahaks

1 comment

  • intan@imsintan

    wahhh…dah x bp bz yer…sakan memblog hari nih cik sue kite…eheheeeee
    ——–
    sue bebuat bz: tu la, balas dendam cik intan …:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Google Lunafamily

Loading